Johnny Godbersen var på skitur, da der i vinters tikkede en mail ind fra Region Syd. Hans sag er opgjort, og han skal have 55.000 kroner tilbage, står der i mailen. Johnny Godbersen læser den med blandede følelser.
Læs også: Højere grundløn for alle: Her er slutresultatet for medlemmer i Teknik- og Servicesektoren
Han kan ikke finde ud af, om han skal give en omgang øl eller knække en skistav over nakken. På den ene side er han glad for, at sagen er opgjort, og han får nogle penge. Omvendt havde han håbet på at få flere penge. Og han har svært ved at regne de komplicerede regnestykker i sagen ud.
“Jeg kan simpelthen ikke gennemskue det, og det er ikke kun mig, der ikke kan det. Jeg tror, det er stort set samtlige af mine kolleger,” siger Johnny Godbersen.
Lav moral
Samtidig vokser frustrationerne over, at sagerne ikke bare kan komme ud af verden. Det går ud over arbejdsglæden i det nye firma Ambulance Syd.
Læs også: Aarhusiansk plejehjem: Ny klagehåndtering gør underværker
“Moralen er på et meget lavt niveau. Jeg er stadig af den opfattelse, at det her det skal lykkes, og selvfølgelig skal firmaet køre, men man bliver lidt bitter, sur og irriteret over, at tingene skal tage så lang tid,” siger Johnny Godbersen.